Nissan Micra 350SR — szalony hot hatch z centralnym silnikiem powraca w nowoczesnej odsłonie
Nadchodzi nowa Nissan Micra, która będzie w 100% elektryczna. Choć szczegóły nie są jeszcze znane, producent postanowił uczcić swoją miejską ikonę w wyjątkowy sposób — przywracając „szaloną” Micrę 350SR w formie restomod, aby nadać jej nowoczesny charakter.
Jednak najważniejszą cechą pozostaje potężny, centralnie umieszczony silnik V6, który zapewnia wyjątkowe osiągi, czyniąc tę Micrę prawdziwym hot hatchem.
Szalone dzieło do zabawy na zakrętach
Oryginalna Micra 350SR została stworzona przez RML Group, zespół, który zapewnił Nissanowi zwycięstwa w British Touring Car w latach 90. Bazą była standardowa Micra K12 z 2002 roku.
Ten szalony projekt wyposażono w 3,5-litrowy silnik V6 z Murano, umieszczony za przednimi fotelami. Dzięki kolektorowi wydechowemu z 350Z, podniesionym wałkom Nismo i zmodyfikowanej jednostce sterującej moc wzrosła z 265 do około 300 KM. Waga auta wynosiła zaledwie 1200 kg.
Po 20 latach Nissan postanowił odświeżyć ten projekt, zlecając modernizację zespołowi Nissan Design Europe w Londynie — tym samym, który zaprojektował nową elektryczną Micrę.
Nowoczesny wygląd z poszanowaniem tradycji
Zespół wybrał lekkie podejście restomod, by zachować ducha oryginału, jednocześnie odświeżając wygląd. Odnowiona Micra 350SR ma nowe okrągłe reflektory LED nawiązujące do nadchodzącej elektrycznej Micry, błyszczącą czarną atrapę chłodnicy oraz oryginalne 18-calowe felgi RAYS 350Z. Nadwozie pomalowano na srebrno-niebiesko.
W środku pojawiły się nowe fotele i pasy bezpieczeństwa oraz nowoczesny, 9-calowy wyświetlacz multimedialny z obsługą Apple CarPlay i Android Auto. Silnik V6 pozostał niezmieniony i gwarantuje frajdę z jazdy każdemu kierowcy.
Odświeżona Micra 350SR została zaprezentowana podczas SMMT Test Day 2025 na torze Millbrook Proving Ground w Wielkiej Brytanii — tym samym, gdzie ponad 20 lat temu powstał oryginalny model.

Piotr Wiśniewski
RedaktorLubię opowiadać o samochodach i śledzić najnowsze trendy motoryzacyjne. Pasjonuję się nowinkami technicznymi oraz testuję różne modele, aby dzielić się rzetelnymi opiniami z czytelnikami.