Xiaomi YU7 – elektryczny SUV z ambicjami. Premiera już w lipcu 2025 roku w Chinach
Po ogromnym sukcesie sedana SU7, który trafił już do prawie 260 000 klientów w Chinach, Xiaomi idzie za ciosem i wprowadza na rynek swój drugi samochód – elektrycznego SUV-a o nazwie YU7. Oficjalna premiera odbędzie się w lipcu 2025 roku, na razie wyłącznie na rynku chińskim.
Trzy wersje, jedna platforma, dużo mocy
Xiaomi YU7 zadebiutuje w trzech odmianach:
-
YU7 RWD – napęd na tył, 320 KM, 528 Nm, przyspieszenie 0–100 km/h w 5,88 s, maksymalna prędkość 240 km/h.
-
YU7 Pro AWD – napęd na cztery koła, 496 KM, 690 Nm, 0–100 km/h w 4,27 s, także do 240 km/h.
-
YU7 Max AWD – topowa wersja z 691 KM i 866 Nm, sprint 0–100 km/h w zaledwie 3,23 s i prędkość maksymalna 253 km/h.
Wszystkie wersje oparto na platformie Modena 800V, znanej już z modelu SU7.
Zasięgi też robią wrażenie:
-
RWD i Pro AWD mają baterię LFP 96,3 kWh, co przekłada się odpowiednio na 835 km i 770 km zasięgu.
-
Max AWD wykorzystuje nowocześniejszą baterię NCM 101,7 kWh, oferującą do 760 km jazdy na jednym ładowaniu.
Design z przyszłości i panoramiczny ekran HyperVision
YU7 to 5-metrowy SUV o sylwetce pełnej dynamiki – stylistycznie przypomina skrzyżowanie Ferrari Purosangue i Tesli. Dostępny będzie aż w 9 kolorach nadwozia.
W środku dominuje minimalizm i nowoczesność. Zamiast klasycznych zegarów – ultracienki, panoramiczny ekran HyperVision, rozciągający się przez całą deskę rozdzielczą. Pokazuje wszystko: prędkość, multimedia, obraz z kamer i dane z czujników.
W centrum znajduje się ekran dotykowy do obsługi systemu infotainment. Zero fizycznych przycisków.
Sercem systemu jest procesor Snapdragon 8 Gen 3, który uruchamia się w 1,35 sekundy i aktualizuje się OTA w 15 minut.
Komfort na poziomie klasy biznes
Fotele przednie pokryte są skórą Nappa i wyposażone w 10-punktowy masaż. Tylne siedzenia mają elektryczną regulację do 135 stopni, a pasażerowie z tyłu mogą sterować klimatyzacją, muzyką i nawigacją przez własny ekran 6,68 cala.
Bezpieczeństwo to priorytet
YU7 nie oszczędza na ochronie:
-
Kuloodporna obudowa baterii.
-
Hybydowa konstrukcja stalowo-aluminiowa z ramą bezpieczeństwa ze stali ultra-wytrzymałej.
-
LiDAR, radar 4D i kamery ALD, wszystko zarządzane przez superkomputer Nvidia Drive AGX Thor (700 Tops).
Wszystkie systemy wspomagania kierowcy zostały opracowane wewnętrznie przez Xiaomi.
Podsumowanie: Tesla ma się czego obawiać
Xiaomi YU7 to nie tylko kolejny SUV – to ambitny gracz, który może namieszać w segmencie premium. Imponujący zasięg, zaawansowana technologia i agresywny design mogą sprawić, że już niedługo świat usłyszy o nim znacznie więcej.

Piotr Wiśniewski
RedaktorLubię opowiadać o samochodach i śledzić najnowsze trendy motoryzacyjne. Pasjonuję się nowinkami technicznymi oraz testuję różne modele, aby dzielić się rzetelnymi opiniami z czytelnikami.