Xiaomi YU7 – elektryczny SUV z ambicjami. Premiera już w lipcu 2025 roku w Chinach

Po ogromnym sukcesie sedana SU7, który trafił już do prawie 260 000 klientów w Chinach, Xiaomi idzie za ciosem i wprowadza na rynek swój drugi samochód – elektrycznego SUV-a o nazwie YU7. Oficjalna premiera odbędzie się w lipcu 2025 roku, na razie wyłącznie na rynku chińskim.

blog--2025-05-29-04-28-49-2947.webp

Trzy wersje, jedna platforma, dużo mocy

Xiaomi YU7 zadebiutuje w trzech odmianach:

  • YU7 RWD – napęd na tył, 320 KM, 528 Nm, przyspieszenie 0–100 km/h w 5,88 s, maksymalna prędkość 240 km/h.

  • YU7 Pro AWD – napęd na cztery koła, 496 KM, 690 Nm, 0–100 km/h w 4,27 s, także do 240 km/h.

  • YU7 Max AWD – topowa wersja z 691 KM i 866 Nm, sprint 0–100 km/h w zaledwie 3,23 s i prędkość maksymalna 253 km/h.

 

Wszystkie wersje oparto na platformie Modena 800V, znanej już z modelu SU7.

Zasięgi też robią wrażenie:

  • RWD i Pro AWD mają baterię LFP 96,3 kWh, co przekłada się odpowiednio na 835 km i 770 km zasięgu.

  • Max AWD wykorzystuje nowocześniejszą baterię NCM 101,7 kWh, oferującą do 760 km jazdy na jednym ładowaniu.

 

Design z przyszłości i panoramiczny ekran HyperVision

xiaomi-yu7-2025-05_15.jpeg

YU7 to 5-metrowy SUV o sylwetce pełnej dynamiki – stylistycznie przypomina skrzyżowanie Ferrari Purosangue i Tesli. Dostępny będzie aż w 9 kolorach nadwozia.

W środku dominuje minimalizm i nowoczesność. Zamiast klasycznych zegarów – ultracienki, panoramiczny ekran HyperVision, rozciągający się przez całą deskę rozdzielczą. Pokazuje wszystko: prędkość, multimedia, obraz z kamer i dane z czujników.

W centrum znajduje się ekran dotykowy do obsługi systemu infotainment. Zero fizycznych przycisków.

Sercem systemu jest procesor Snapdragon 8 Gen 3, który uruchamia się w 1,35 sekundy i aktualizuje się OTA w 15 minut.

 

Komfort na poziomie klasy biznes

Fotele przednie pokryte są skórą Nappa i wyposażone w 10-punktowy masaż. Tylne siedzenia mają elektryczną regulację do 135 stopni, a pasażerowie z tyłu mogą sterować klimatyzacją, muzyką i nawigacją przez własny ekran 6,68 cala.

xiaomi-yu7-2025-05_14.jpeg

Bezpieczeństwo to priorytet

YU7 nie oszczędza na ochronie:

  • Kuloodporna obudowa baterii.

  • Hybydowa konstrukcja stalowo-aluminiowa z ramą bezpieczeństwa ze stali ultra-wytrzymałej.

  • LiDAR, radar 4D i kamery ALD, wszystko zarządzane przez superkomputer Nvidia Drive AGX Thor (700 Tops).

Wszystkie systemy wspomagania kierowcy zostały opracowane wewnętrznie przez Xiaomi.

 

Podsumowanie: Tesla ma się czego obawiać

Xiaomi YU7 to nie tylko kolejny SUV – to ambitny gracz, który może namieszać w segmencie premium. Imponujący zasięg, zaawansowana technologia i agresywny design mogą sprawić, że już niedługo świat usłyszy o nim znacznie więcej.

thumb
Piotr Wiśniewski
Redaktor

Lubię opowiadać o samochodach i śledzić najnowsze trendy motoryzacyjne. Pasjonuję się nowinkami technicznymi oraz testuję różne modele, aby dzielić się rzetelnymi opiniami z czytelnikami.

0 Komentarze

Zostaw komentarz